10.01.2017

Daniel Ange'' Łzy bolesne, łzy chwalebne''- recenzja

Książka autorstwa ojca Daniela Ange, będącego światowej sławy ewangelizatorem oraz pustelnikiem opowiada historię kobiety która od 55 lat cierpiała na chorobę jaką był trąd.

W swojej książce duchowny pokazuje pełną pokory postawę głównej bohaterki, która mimo przeciwności losu które ją spotkały każdego dnia dziękuje Bogu za swoje życie.
„Panie, przyszedłeś i poprosiłeś mnie o wszystko, i wszystko ci oddałam. Lubiłam czytać, a Ty odebrałeś moje oczy (w wieku 25 lat straciła wzrok). Lubiłam spacerować i biegać po lasach, a Ty odebrałeś mi moje nogi. Lubiłam zbierać kwiaty w wiosennym słońcu, a Ty odebrałeś moje ręce. Jestem kobietą, lubiłam patrzeć na urodę moich włosów, delikatność palców i wdzięk ciała. Teraz jestem prawie łysa i zamiast moich pięknych, delikatnych palców mam twarde i nieczułe kawałki drewna. Spójrz, Panie, jak niszczone jest moje piękne, kobiece ciało. Nie buntuję się wobec Twojego działania. Jestem Ci wdzięczna. Przez całą wieczność będę mówić Ci dziękuję, bowiem jeśli umrę tej nocy, to wiem, że życie moje było nadzwyczaj dobrze wypełnione. Żyjąc Miłością, zostałam napełniona jeszcze bardziej, niż pragnęło tego moje serce małej dziewczynki.”

Kobieta, choć doświadczona cierpieniem, nigdy nie zrobiła Bogu wyrzuty z tego tytułu i choć mogła, nigdy też zadała pytania '' Dlaczego''?.

Od głównej bohaterki- Weroniki my, czytelnicy możemy się bardzo wiele nauczyć. Przede wszystkim umiejętności pokornego znoszenia cierpienia i zaakceptowania trudnej sytuacji.


Uważam, że książka o. Daniela Ange, jest dobrą pozycją książkową dla każdego z nas, nie tylko dla osób wierzących, ale przede wszystkim tych, którzy za swoje cierpienie obwiniają Pana Boga. Dla takich osób, w szczególności książka idealnie może spełnić swoją misję.

Gorąco polecam!

Egzemplarz recenzencki otrzymałam dzięki współpracy z wydawnictwem Księży Marianów ''PROMIC'', za co Pani Agnieszce i całej ekipie wydawniczej, serdecznie dziękuję 

  fot. materiały wydawnictwa

tłum:

Aleksandra Frej
wydawnictwo: PROMIC
rok wyd.: 2013
ISBN: 978-83-7502-377-0
oprawa: broszurowa
format: 110 x 180 mm
liczba stron: 336               cena: 26,90   Logo         

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz