27.02.2019

O rozwoju pasji, rozkwitaniu i wzrastaniu, czyli ''Rok w ogrodzie'' Dan Pearson- recenzja

Książka pt. '' Rok w ogrodzie'', której autorem jest Dan Pearson to bardzo pięknie poprowadzona opowieść o tym jak zbawienny wpływ dla całego funkcjonowania człowieka może mieć kontakt z naturą. Udowadnia, że pasja rozwijana od najmłodszych lat, na przykładzie zamiłowania do roślin Autora może przekształcić się w coś niewyobrażalnie cennego.


Dan Pearson zaprasza nas w ciekawą podróż poprzez cztery pory roku, dni i miesiące do świata stopniowo rozwijających się roślin.  Każdy z kolejnych miesięcy zawiera w sobie malowniczy opis tego jak wygląda praca w ogrodzie i jak wiele pracy wymaga, aby osiągnąć zamierzony efekt.

Autor uczy czytelnika tego w jaki sposób obserwować każdą z poszczególnych roślin i tego, że za poświęcony czas rośliny potrafią sie odwdzięczyć swoim pięknem.

Z psychologicznego punktu widzenia '' Rok w ogrodzie'' niesie przesłanie, że podobnie jak w naturze tak i w życiu osobistym musi istnieć jedność w planowaniu i działaniu, co widoczne jest w tworzeniu przez autora jego ogrodu, który po pewnym czasie stał się dla niego pewnego rodzaju oazą spokoju i ucieczki przed hałasem codzienności i natłokiem spraw.


Z punktu widzenia językowego, książka napisana jest prostym w odbiorze i zrozumiałym dla czytelnika nie posiadającego specjalistycznej wiedzy ogrodniczej językiem. To co mi się w niej sczególnie podoba, to pomimo charakteru poradnikowego, brak specjalistycznego  i wydumanego słownictwa.
W kontekście konkretnego gatunku, można powiedzieć że jest to poradnik w połączeniu z osobistą autobiografią autora, skrupulatnie spisującego swoje obserwacje i przemyślenia na temat roślin i prac w ogrodzie.


Z własnego doświadczenia z pracami ogrodniczymi, w pełni zgadzam się z autorem, że o wszystko należy dbać od początku do końca. Praca w ogrodzie, niezależnie od jego wielkości wycisza i dostarcza wiele pozytywnej energii do działania w innych dziedzinach życia. Z praktycznego punktu widzenia uczy także pewnego rodzaju systematyczności.

Podsumowując, książka '' Rok w ogrodzie'' to nie tylko dobrze napisany poradnik jak dbać o ogród, ale przede wszystkim osobisty, autobiograficzny dziennik autora, w którym krok po roku dzieli się on z nami swoimi przemyśleniami. Jest to pozycja watościowa, niezależnie od tego czy mamy '' zielone palce'' czy dopiero planujemy rozpocząć swoją przygodę z zakładaniem ogrodu.

Zdecydowanie polecam i za udostępnienie  egzemplarza recenzenckiego dziękuję Wydawnictwu Literackiemu


tyl Rok w ogrodzie
fot./ materiały wydawnicze






Wydanie: I
Przekład: Witold Biliński
Oryginalny tytuł: Natural Selection: a year in the garden
Data premiery: styczeń 2019
Format: 150x234 mm
Formaty: EPUB MOBI
Zabezpieczenia: watermark
Oprawa: twarda
Liczba stron: 448
ISBN: 978-83-08-06820-5
Cena: 49,90
 


16 komentarzy:

  1. Mam ogród i chyba wiem o czym piszesz :) Książka brzmi zachęcająco, muszę zakupić żonce, niech się bawi na wiosnę ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję Ci za tą recenzję. Ogród jest moją pasją, będzie to kolejna pozycja na mojej półce :)

    Pozdrawiam
    Mira.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie książki, bo sama mam problem co kiedy siać, co z czym, i kiedy zbierać. A ogród nie przebacza błędów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, polecam w takim razie, spodoba Ci się na pewno ;)

      Usuń
  4. Ogólnie mam alergię na poradniki, ale powoli zaczynam się przekonywać, a ten wydaje się naprawdę ciekawy i tematycznie mnie interesuje, więc może się skuszę :)

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie na lustrzana nadzieja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. w żaden sposób nie brzmi jak poradnik :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mieszkam na wsi i chciałabym w końcu odpowiednio zadbać o swój ogród, mam nadzieję, że może ta książka w końcu mnie do tego zmobilizuje i podpowie, co powinnam zrobić, aby czuć się w nim jak najlepiej i móc podziwiać jego piękno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że spokojnie odnajdziesz w niej coś dla siebie:)

      Usuń
  7. Raczej nie sięgnę po te książkę. Wydaje mi się, że głównie wynudzilabym się przy niej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem :) Powiem jednak, że warto dać jej szansę :)

      Usuń
  8. O, świetna książka :) takie to ja lubię.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ogród i ogrodnictwo to zupełie nie klimaty takiego mieszczucha jak ja.

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubie poradniki wiec Chętnie bym gościła ten poradnik w domu :) zwlaszcza ze do roslin mam dwie lewe rece :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wybacz, ale nienawidzę pracy w ogrodzie. Mnie to nie uspokaja tylko drażni i denerwuje. Może muszę do tego dojrzeć, ależe pamiętam, że nigdy nie lubiłam prac w ogrodzie. Przepraszam to nie dla mnie :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Podoba mi się ta okładka, ale tematyka ogrodowa to zupełnie nie moja bajka. Potrafię ususzyć nawet kaktusa, więc o prowadzeniu ogrodu nie może być mowy ;)

    OdpowiedzUsuń